To BMW E28 przypomina, dlaczego warto kochać bawarskie klasyki. I może być  Twoje! - NaMasce

MW serii 5 E28 produkowano w latach 1981-1988. Auto, które mierzy 4620 mm długości, 1700 mm szerokości oraz 1415 mm wysokości, to druga generacji BMW serii 5. Jest następcą modelu E12, który w ciągu dziewięciu lat sprzedaży znalazł prawie 700 000 nabywców. Co ciekawe, mimo że oba samochody są w zakresie stylistyki bardzo podobne, E28 zostało zbudowane z materiałów wykończeniowych lepszej jakości. E28 jest również lżejsze o 60-90 kg, w zależności od wersji, oraz zdecydowanie bardziej zaawansowane technicznie, co pozytywnie wpłynęło m.in. na bezpieczeństwo pasażerów. Do głównych konkurentów BMW serii 5 E28 zaliczamy Audi 100 i Mercedesa W123.

BMW serii 5 E28 oferowano klientom z szeroką gamą jednostek napędowych, obejmującą osiem silników benzynowych oraz jeden motor wysokoprężny.

BMW Serii 5 E34 - dane techniczne, spalanie, opinie, cena | Autokult.pl

BMW serii E34 to trzecia generacja modelu 5. W 1987 roku pojazd zastąpił produkowaną do 1988 roku wersję E28, wprowadzając nowy wymiar luksusu o sportowym zacięciu.

Samochód miał tak konserwatywną linię jak poprzednicy, przyłączył się jednak do walki o nowoczesnego wówczas klienta. Charakteryzował się klasycznym designem, dyskretnym i eleganckim. Optyka, ekskluzywność i mechanika stały na zaawansowanym poziomie. Potężne nadwozie, którego wymiary wynosiły 4720 mm długości, 1751 mm szerokości oraz 1412 mm wysokości, pozwoliło wygospodarować ogrom miejsca dla piątki pasażerów. Zarówno sedan, jak i Touring (kombi), wprowadzony do sprzedaży w 1991 roku, miały kufer o pojemności 460 l. W tym drugim nadwoziu istniała możliwość powiększenia przestrzeni bagażowej (poprzez złożenie oparć tylnej kanapy) do zadowalającej wartości 1450 l.

Design deski rozdzielczej przypominał młodszy i mniejszy model serii 3 E36. Zaprojektowana z myślą o prostym użytkowaniu, zawierała najpotrzebniejsze przyrządy, guziki i dźwignie, dzięki czemu ergonomia auta stała na bardzo wysokim poziomie. Do użytych materiałów oraz ich spasowania nie można mieć większych zastrzeżeń, a wiele egzemplarzy służy właścicielom do dziś. Wyposażenie pokładowe BMW serii 5 E34 było bogate jak na przełom lat 80. i 90. Poduszka powietrzna, ABS, elektrycznie sterowane przednie szyby, wspomaganie kierownicy czy centralny zamek nie były rzadkim widokiem. Bogatsze wersje miały również m.in. skórzaną tapicerkę z podgrzewanymi, elektrycznie sterowanymi fotelami, podwójny szyberdach, automatyczną klimatyzację, zmieniarkę płyt CD, komputer pokładowy, tempomat, czujniki parkowania, telefon czy rolety przeciwsłoneczne.

Auto Bawaria - Sprzedany BMW E39 540i manual 6B, 12/1998r... | Facebook

BMW 5 E39 jest czwartą generacją tego modelu marki z Monachium. Samochód w 1995 roku zastąpił serię E34. Nowe auto było znacznie nowocześniejsze od poprzednika, zarówno pod względem stylizacji, jak również technologii. Przez pierwsze 2 lata fabrykę opuszczały wyłącznie sedany E39, później do oferty dołączyło pakowne kombi.

Samochód dzięki sporym rozmiarom (4775 mm długości - sedan, 4806 mm - kombi, 1801 mm szerokości i 1435 mm wysokości - 4-drzwiowa wersji oraz 1445 mm - Touring) miał bardzo przestronne wnętrze. Było ono dobrze wyposażone. Osoby podróżujące E39 miały do dyspozycji kufer mieszczący 460 l w wersji sedan oraz 410 l w odmianie kombi (po złożeniu kanapy - 1525 l). Ponadto w edycji Touring często montowano oddzielnie otwieraną tylną szybę oraz wysuwaną podłogą, ułatwiającą załadunek ciężkich przedmiotów. Na pokładzie BMW serii 5 E39 znalazły się systemy bezpieczeństwa gwarantujące asekuracyjną podróż, wspomaganie kierownicy, podstawowa elektryka, 2 poduszki powietrzne, przyzwoite nagłośnienie oraz dobre wygłuszenie. Część wyprodukowanych samochodów była doposażona w liczne elementy z listy opcji, na której figurowały m.in. skórzana tapicerka, pełna elektryka szyb i foteli z masażem, dwustrefowa klimatyzacja, szyberdach, tempomat czy zestaw ospoilerowania M-pakiet.