Używane BMW serii 7 (E65; 2001-2008) - opinie, dane techniczne, usterki

Czwarte wcielenie flagowej limuzyny BMW dokonało niemałego przełomu w historii bawarskiej marki. Z jednej strony imponowało muskularną sylwetką z kontrowersyjną przednią częścią nadwozia, dzięki której zyskało przydomek „Lord Vader”. Z drugiej seria 7 typoszeregu E65 wyszła kilka lat do przodu w dziedzinie zaawansowania technicznego. BMW nie stosowało półśrodków, wyposażając samochód we wszystko, co wówczas miało najlepsze. I tak do debiutującego 20 lat temu auta trafił system multimedialny, którego można uznać za prekursora spopularyzowanego później w innych (też mniejszych) modelach iDrive: z wielkim, kolorowym ekranem oraz pokrętłem sterującym. Tak naprawdę nie sposób zliczyć wszystkich opcji dostępnych w serii 7 (E65). Część użytkowników zapewne nawet nie zdołała wszystkich przetestować albo dowiedziała się o nich… po awarii zasygnalizowanej kontrolką na desce rozdzielczej. Faktem jest, że w przedliftowych samochodach takowe nie należały do rzadkości: do tego stopnia, że elektronika regularnie zawieszała się, a nawet blokowała drzwi czy szyby w pozycji zamkniętej. Z czasem placówki wyspecjalizowane w BMW rozpracowały i ten model, w związku z czym naprawiały je od ręki względnie niedrogim kosztem. Niestety, ko