Drukuj

BMW Serii 5 E34 - dane techniczne, spalanie, opinie, cena | Autokult.pl

BMW serii E34 to trzecia generacja modelu 5. W 1987 roku pojazd zastąpił produkowaną do 1988 roku wersję E28, wprowadzając nowy wymiar luksusu o sportowym zacięciu.

Samochód miał tak konserwatywną linię jak poprzednicy, przyłączył się jednak do walki o nowoczesnego wówczas klienta. Charakteryzował się klasycznym designem, dyskretnym i eleganckim. Optyka, ekskluzywność i mechanika stały na zaawansowanym poziomie. Potężne nadwozie, którego wymiary wynosiły 4720 mm długości, 1751 mm szerokości oraz 1412 mm wysokości, pozwoliło wygospodarować ogrom miejsca dla piątki pasażerów. Zarówno sedan, jak i Touring (kombi), wprowadzony do sprzedaży w 1991 roku, miały kufer o pojemności 460 l. W tym drugim nadwoziu istniała możliwość powiększenia przestrzeni bagażowej (poprzez złożenie oparć tylnej kanapy) do zadowalającej wartości 1450 l.

Design deski rozdzielczej przypominał młodszy i mniejszy model serii 3 E36. Zaprojektowana z myślą o prostym użytkowaniu, zawierała najpotrzebniejsze przyrządy, guziki i dźwignie, dzięki czemu ergonomia auta stała na bardzo wysokim poziomie. Do użytych materiałów oraz ich spasowania nie można mieć większych zastrzeżeń, a wiele egzemplarzy służy właścicielom do dziś. Wyposażenie pokładowe BMW serii 5 E34 było bogate jak na przełom lat 80. i 90. Poduszka powietrzna, ABS, elektrycznie sterowane przednie szyby, wspomaganie kierownicy czy centralny zamek nie były rzadkim widokiem. Bogatsze wersje miały również m.in. skórzaną tapicerkę z podgrzewanymi, elektrycznie sterowanymi fotelami, podwójny szyberdach, automatyczną klimatyzację, zmieniarkę płyt CD, komputer pokładowy, tempomat, czujniki parkowania, telefon czy rolety przeciwsłoneczne.